What’s in it for you?
De “kleine scan” hebben wij ontworpen om na een (halve) dag ter plaatse plus naverwerking door ons gerichte antwoorden te kunnen geven. Antwoorden op vrij specifieke enerzijds, bijvoorbeeld:
- hoe goed pakken wij PDCA aan in de praktijk?
- zijn we goed bezig met ons dynamisch risicobeheersingssysteem (DRBS)?
- voldoen we nog aan alle veiligheidsvoorschriften voor al onze beschermingsmiddelen?
- …
Anderzijds kan je er ook vrij snel een globaal beeld mee schetsen van waar je organisatie nu staat op het vlak van HSE in zijn totaliteit. Daarmee kan je als bedrijf dan verdere stappen gaan uittekenen.
De “grote scan” laat geen vraag liggen en geen enkel antwoord open. Soms gebeurt dit zelfs op vraag van de aandeelhouders die het recht hebben tot in detail te weten hoe hun bedrijf er nu echt voor staat en hoe het met veiligheid in alle betekenissen van het woord omgaat. Hierbij gaan we dus veel dieper en werken we alle boeken in detail af. De klant die niets meer aan het toeval wil overlaten krijgt zo een volledig beeld en leest meteen een duidelijk advies naar prioriteiten. Een voorstel tot GPP en JAP maken daarom deel uit van ons rapport.
Hoe lang je ons over de vloer krijgt en wat het kostenplaatje is, hangt natuurlijk af van de grootte van je onderneming (één of meer vestigingen) en de activiteit (hoog risico, NACE-code).
Je hoeft niet op voorhand al te hebben uitgemaakt wat de specifieke noden zijn bij een mogelijke doorlichting. Meestal wordt dit heel snel duidelijk in dat eerste en vrijblijvende onderhoud.
Tijdens elke audit kijken we al door de specifieke bril van wat wij toepasbaarheid noemen: hoe effectief zijn de actuele procedures? Voorstellen tot bijsturing moeten voor ons dezelfde test doorstaan. Hoe kan dit bedrijf ze vorm geven? Hoe krijgen we alle stakeholders mee? Ook hierom is voor ons geen enkele preventiedoorlichting dezelfde.
Waar we ook prat op gaan, is onze rapportering aan jou. We slaan je niet om de oren met droge tabellen en een “zoek het hiermee maar uit”, maar zetten deze om in taal die je als klant verstaat. Zo kan iedereen die het rapport wil gebruiken zonder verder puzzelwerk er bijvoorbeeld de meest dringende actiepunten uithalen of een uitgestippeld traject starten. Maatwerk is voor ons: realistische en haalbare adviezen formuleren.